ახალგაზრდა კალიგრაფი: საქართველო ნიჭიერი ადამიანებისთვის, ფაქტობრივად, სასაფლაოა.
01 მარტი, 2014
გალერეა
ახალგაზრდა კალიგრაფი: საქართველო ნიჭიერი ადამიანებისთვის, ფაქტობრივად, სასაფლაოა. ელფოსტაბეჭდვა FaceBook Twitter
ჩვეულებრივ, 18 წლის ასაკისთვის ადამიანებს მნიშვნელოვანი არაფერი აქვთ გაკეთებული - ამთავრებენ სკოლას, ირჩევენ მომავალ პროფესიას. თუმცა, ისეთი გამონაკლისიც არსებობს, როგორიც გიორგი სისაურია - ის უკვე სამი წიგნის ავტორია, რომელიც საკუთარი ნახატებითვე აქვს გაფორმებული.

გიორგიმ ხატვა წერაზე ადრე დაიწყო. თორმეტი წლის იყო, როცა ბიძამ ძველებური კალამი აჩუქა და პირველად მაშინ სცადა: „მანამდე, როგორც ყველა ბავშვი, მეც ჩიტებსა და ხეებს ვხატავდი. სახლში ყველა მხატვარია, ამიტომ უკვე მომზადებული ვიყავი. ასეთი სტილით თუ დავიწყებდი ხატვას, არ მეგონა. ინდივიდუალური სტილი ჩამომიყალიბდა“.

მისი ნამუშევრები ყოველთვის შავ და თეთრ ფერებშია შესრულებული: „თუ ხალხს დააკვირდები, სხვა ფერებს ვერ დაინახავ, ამ ფერების ანალოგიური განწყობაა საზოგადოებაში. ამიტომ ვხატავ მხოლოდ ორ ფერში. თითქოს ჩემში დალექილი კომპოზიციები ამომაქვს ფურცელზე“.

მეცხრე კლასში იყო, როდესაც მისი ნამუშევრები გია ბუღაძეს აჩვენეს. მას იმდენად მოეწონა გიორგის ნახატები, რომ გამოფენა მოუწყო. მისმა ნამუშევრებმა ლუვრის ექსპერტების მოწონებაც დაიმსახურა. საბოლოოდ, პარიზის ხელოვნების სკოლიდან მიწვევა მიიღო, მაგრამ ვერ წავიდა.

გიორგის ლექსები უმრავლესობისთვის რთულად აღსაქმელია. როგორც ამბობს, მისი მკითხველი, ძირითადად, ორმოცდაათ წელს გადაცილებული ადამიანები არიან, რომელთაც უკეთ ესმით მის პოეზიაში წამოჭრილი პრობლემები. გიორგის ერთ-ერთი ნაწარმოები „კომედია’’ მეთექვსმეტე საუკუნის ქართულით დაწერილი პოემაა: „არ მომწონს, ქართველი ახალგაზრდები საუბრისას სლენგს რომ იყენებენ. არაჩვეულებრივი ენა გვაქვს, არ მესმის, რატომ არ უნდა გავუფრთხილდეთ. ჩემ გარშემო ვინცაა, ის ადამიანები ნათლად ხედავენ, რას ვწერ და რისი თქმა მინდა. ჩემი თანატოლების ბებია-ბაბუებთან უფრო ვმეგობრობ, ვიდრე მათთან’’.

გარდა პოეზიისა და მხატვრობისა, გიორგი კალიგრაფიითაა გატაცებული. 2010 წელს კალიგრაფიის კონკურსზე პირველ ადგილზეც გავიდა. სკოლაში სწავლის პარალელურად კი სამხატვრო აკადემიის თავისუფალი მსმენელი იყო.
სამომავლოდ უამრავი გეგმა აქვს. ის ჯერ მხოლოდ თვრამეტი წლისაა, გეგმების განხორციელებისთვის კი ბევრი დრო აქვს: „საქართველო ნიჭიერი ადამიანებისთვის, ფაქტობრივად, სასაფლაოა. იბადები და არსებობისთვის გიწევს ბრძოლა. რასაკვირველია, რომ ყველას გაქცევაზე უჭირავს თვალი. მიუხედავად ამისა, მე ჩემი მდგომარეობა გაცნობიერებული მაქვს. ჩემი საქმე უნდა ვაკეთო. გარკვეული პასუხისმგებლობა მაკისრია“.
სხვა სტატიები
 „რაც უნდა მოხდეს, მაინც დავხატავ...“
19 ოქტომბერი, 2014
“ბავშვობაში მინდოდა, რომ ზოოპარკის მეპატრონე ვყოფილიყავი, ზოოპარკში დამლაგებლად ან ცხოველების მომვლელადაც კი მსურდა მუშაობა, ცხოველები მიყვარდა ძალიან, სწორედ ამიტომ სახლში მქონდა „ზოოპარკი“: რაც კი შინაური ცხოველი არსებობს, მგონი, ყველა მყავდა. მე კიდევ ყოველთვის მინდოდა ცხენი მყოლოდა, ეს ცხოველი განსაკუთრებულად მიყვარდა“.
ხატვა ბავშვობიდან დაიწყო და თავიდან ყველაზე ხშირად სწორედ ცხენებს ხატავდა, ახლა უფრო ხშირად ადამიანებს ხატავს, იზიდავს შიშველი ფიგურა, მაგრამ ბოლო პერიოდში უფრო მეტ ყურადღებასა და დროს რელიგიურ თემებს უთმობს.
ახალგაზრდა კალიგრაფი და ხელით წერის უძველესი ტრადიცია
04 ოქტომბერი, 2014
ახალგაზრდა კალიგრაფი, ხელოვნების მეცნიერებათა აკადემიის წევრი, პედაგოგი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის არქიტექტურის ურბანისტიკისა და დიზაინის ფაკულტეტის მესამე კურსის სტუდენტი ოთარ მჭედლიშვილი საქართველოში ერთ-ერთია, ვინც ხელით წერის უძველეს ტრადიციას იზიარებს. იგი საკუთარ ნამუშევრებს ხბოს ტყავზე, ეტრატზე, ქმნის, საწერად ლერწმის კალამსა და ბატის ფრთას იყენებს, ხოლო, რაც შეეხება მის მთავარ ნიშას, რაც სხვებისაგან გამოარჩევს, სწორედ რომ საწერი მასალა და გოთიკური სტილია.
ახალი რუსული გზა „მგზავრებისთვის“
20 სექტემბერი, 2014
ჯგუფი ,,მგზავრების” პროდიუსერი ჯგუფის ისტორიაზე, საქმიანობაზე, ქართველ და უცხოელ მსმენელზე საუბრობს.
,,როცა ადამიანი ნიჭიერია და თვითონვე ქმნის თავისსავე შესასრულებელ კომპოზიციას, მაშინ ყველაფერი უფრო მარტივადაა, ვინაიდან ის გრძნობს პულსაციას, თუ რა სჭირდება ბაზარს, ეს არის ძირითადი კოზირი, რაზეც დგას წარმატების თემატიკა”- ოთარ ედიშერაშვილი.
ინგა ბატატუნაშვილის საღებავები, ტილოები და ფუნჯები
12 ივლისი, 2014
შეხვედრა „დელისის“ მეტროსთან დავნიშნეთ. ინგა ბატატუნაშვილი მხატვარია. მეგობარ მხატვარ სოსო ქუმსიაშვილთან ერთად მხვდება. ცოტა ხანში მიხვეულ-მოხვეული გზებით მივიკვლევთ გზას კორპუსებს შორის. „ხომ კარგია, რომ ერთად მოვდივართ, მარტო ვერ მოაგნებდი ამ ადგილს“ - მეუბნება გზადაგზა. კიბეებზე ავდივართ. ოთახებიდან ადამიანები იხედებიან, ინგას ესალმებიან და მოიკითხავენ. უკვე წარმოვიდგინე, როგორია მისი სახელოსნო. ბოქლომს ხსნის, რკინის კარს აღებს და იმწამსვე საღებავების სუნს ვგრძნობ. ნათელი ოთახია სამი კედლის გასწვრივ, პირუკუ ალაგია ნახატები, მეოთხე კედელში ჩასმულ ორ ფანჯარაზე შინდისფერი და მოყვითალო ფარდები გადაწეულია და სინათლე შემოდის. ფანჯრების რაფებზე, ოთახის კუთხეებში, კედლებთან, ფუნჯები, საღებავები და ათასი სხვა ნივთი ალაგია, რომელთა უმეტესობის დანიშნულებას, ალბათ, მხოლოდ მხატვრები თუ მიხვდებიან.

Carpet Cleaning Calgary